Wednesday 26 September 2012

PERKHEMAHAN PENGAKAP SMK JITRA 2012



Pada 9.3.2012 hingga 12.3.2012 yang lalu. Telah berlansung Perkhemahan Tahunan Suaikenal Pengakap SMK Jitra. Kem yang berlangsung selama 4 hari itu telah dihadiri oleh ahli-ahli lama dan ahli-ahli yang baru menyertai Pengakap Sesi 2012. Matlamat kem adalah untuk ahli berkenalan antara satu sama lain, dan mengeratkan hubungan silaturahim.
Kem ini dikendalikan oleh pelajar-pelajar tingkatan 5, yang diberi jawatan fasilitator. Mohammad Faris Aiman B. Mohd Zaher iaitu Pengerusi Pengakap sendiri, sebagai ketua fasilitator. Pn. Sokit dan En. Redza sebagai guru penasihat turut sama turun padang.
            Dalam kem ini, pelajar dibahagikan kepada 6 kumpulan. Kumpulan terbaik jatuh kepada kumpulan 5 yang dianggotai Fatini Bt Ismail, Syarif Murtaza, Natasya Emylia,Fatin Aiman, Zati Syafiqah dan Farhaziq Ezran.
Semoga Pengakap SMK Jitra terus maju dengan moto mereka “ taat pada Tuhan,raja dan negara dan menolong orang pada setiap masa”.

No comments:

Post a Comment

MAJLIS WATIKAH PELANTIKAN BAKERS 2024

[ 21 April 2024 ] Bertempat di Dewan Ibnu Sina, SMK Jitra telah berlangsungnya Majlis Watikah Pelantikan Bakers 2024. Semoga para bakers SMK...