Monday 25 February 2013

Maulidur Rasul


28 Januari — Merupakan hari yang bersejarah dan peringatan kepada umat Islam iaitu Hari Keputeraan Baginda Rasulullah S.A.W. Pelbagai persembahan telah dilakukan seperti nasyid, forum, syair dan nyanyian. Persembahan ini melibatkan pelajar tingkatan 3 , 4 , 5 dan  Pra U . Tn. Hj. Ku Insanizdihar b. Ku Idris yang tampil menyampaikan sajak ciptaan beliau sendiri telah mendapat tepukan gemuruh para pelajar.

Sambutan pada hari itu berlangsung pada tengah hari dan disambut dengan meriah . Terdapat juga pertandingan kuiz secara spontan anjuran Persatuan Agama Islam. Aktiviti pada hari itu dimulakan dengan ucapan yang disampaikan oleh Pengetua Sekolah Menengah Kebangsaan Jitra iaitu Pn. Hajah Latipah binti Kassim. 

Sebelum ini, sambutan Maulidur Rasul diraikan dengan menjemput penceramah dari luar manakala pada kali ini berlaku perubahan dengan melibatkan persembahan daripada warga SMK Jitra supaya  penerapan teladan dan nilai-murni  lebih berkesan agar  para pelajar  menghayati fokus utama dianjurkan oleh pihak sekolah. Semua  warga SMK Jitra telah  menjayakan program ini dengan jpenyampaian hadiah dan cenderamata persembahan diberikan ketika perhimpunan rasmi sekolah.

No comments:

Post a Comment

MAJLIS WATIKAH PELANTIKAN BAKERS 2024

[ 21 April 2024 ] Bertempat di Dewan Ibnu Sina, SMK Jitra telah berlangsungnya Majlis Watikah Pelantikan Bakers 2024. Semoga para bakers SMK...