Tuesday 1 April 2014

PERTANDINGAN CATUR DAERAH - Syamir

         Pertandingan catur peringkat daerah Kubang Pasu telah diadakan di SMK Megat Dewa. Beberapa pelajar SMK Jitra yang terpilih telah menyertai pertandingan tersebut dan mereka telah bersaing dengan para peserta daripada sekolah-sekolah menengah harian dan sekolah-sekolah berasrama penuh walaupun berasa sedikit gentar di dalam dada. Salah seorang wakil SMKJ Nur Farahin Idrus telah memenangi tempat ke - 4 bagi kategori bawah 18 tahun perempuan manakala Muhammad Imran Hanif daripada   5 Opal telah mendapat tempat ke-5 bagi kategori bawah 18 tahun lelaki. Seterusnya, Yogasyini  telah mendapat tempat ke - 6 bagi kategori bawah 15 tahun perempuan.

         Mereka telah berlatih bersungguh-sungguh dan memerah keringat dalam membuat persiapan rapi sebelum hari pertandingan. Melalui pertandingan ini mereka dapat memperoleh lebih banyak pengalaman untuk Berjaya pada masa hadapan bak kata pepatah jauh perjalanan, luas pengalaman. Akhirnya, mereka juga dapat menambah lebih banyak kenalan dan mengeratkan hubungan antara para pelajar lain berdasarkan kata-kata daripada pemimpin negara kita `perpaduan asas kejayaan’ dan semoga perpaduan lebih kukuh melalui pertandingan ini seterusnya mewujudkan keharmonian negara.

No comments:

Post a Comment

MAJLIS BACAAN YASSIN MEGA DAN KHATAM AL-QURAN KALI PERTAMA TAHUN 2024

[ 21 Mac 2024 ] SMK Jitra telah mengadakan Majlis Bacaan Yassin Mega dan Khatam Al-Quran kali pertama pada tahun 2024. Majlis ini diadakan d...