Friday 27 June 2014

SELAMAT DATANG TAN SRI - Aida



Yang Berbahagia Tan Sri Datuk Seri Panglima Dr. Abdul Rahman b Arshad, Pengerusi Panel Penasihat Sekolah Kluster Kecemerlangan telah membuat lawatan kerja ke SMK Jitra pada Isnin, 14 April yang lalu. Kedatangan beliau telah disambut oleh paluan kompang oleh pelajar putera asrama dan seterusnya persembahan silat oleh ahli Persatuan Silat Seni Gayong SMK Jitra, serta perbarisan kehormat. Selesai sesi fotografi para guru bersama Tan Sri dan acara tamparia oleh pelajar asrama, Tan Sri bersama isterinya diiringi oleh Puan Pengetua, Puan Hajah Latipah bt Kassim serta para guru ke Dewan Ibnu Sina untuk acara seterusnya.

   Acara jual beli pantun telah dijalankan di pintu dewan dengan harapan memberi kelainan pada lawatan beliau ke SMK Jitra berbanding sekolah-sekolah lain. Majlis dimulakan dengan ucapan salam daripada pengacara majlis, Puan Yusni bt Hassan dan doa di bawah pengurusan En. Badrul Hisham b Hashim. Kedatangan Tan Sri telah disajikan dengan tayangan video kebitaraan sekolah dan persembahan choral speaking, wusyu serta puisi daripada para pelajar.


   Seterusnya, kumpulan lawatan Tan Sri dengan iringan puan pengetua dibawa melihat keliling sekolah khususnya bilik-bilik kebitaraan, bilik metematik dan bilik bahasa misalnya bagi menunjukkan perkembangan sekolah dari pelbagai aspek. Pandangan dan ulasan Tan Sri mengenai perjalanan sekolah ke arah sekolah yang lebih cemerlang harus mengutamakan kecemerlangan murid turut diambil perhatian sewajarnya. 


Ribuan terima kasih diucapkan oleh seluruh warga sekolah kepada Tan Sri kerana sudi meluangkan masa melawat sekolah kami.

No comments:

Post a Comment

MAJLIS WATIKAH PELANTIKAN BAKERS 2024

[ 21 April 2024 ] Bertempat di Dewan Ibnu Sina, SMK Jitra telah berlangsungnya Majlis Watikah Pelantikan Bakers 2024. Semoga para bakers SMK...