Tuesday 12 August 2014

Program Antidadah -Jihah

Pada 9 Mac 2014, SMK Jitra telah melancarkan Bulan Pendidikan Pencegahan Dadah (PPDa) peringkat sekolah.  Acara dimulakan dengan bacaan doa, kemudian diiringi oleh bacaan ikrar, Asmaul Husna, Nyanyian lagu “Negaraku” dan juga lagu sekolah. Selepas itu, ucapan perutusan Hari antidadah  telah diberikan oleh Penolong Kanan HEM, En. Ibrahim Bin Hamid. Kemudian ucapan perasmian majlis telah disampaikan oleh Pengetua sekolah, Pn Hajah Latipah Binti Kassim. Bacaan ikrar dari pelajar sekolah pula dilafazkan. Majlis diakhiri dengan nyanyian lagu negeri Kedah.

Melalui program antidadah, pelajar diberi maklumat dan pendedahan tentang bahaya dan kesan penyalahgunaan dadah kepada manusia. Selain itu, pihak sekolah dapat meningkatkan pengetahuan, kefahaman dan kemahiran tentang pendidikan pencegahan dadah supaya dapat melahirkan pelajar minda kelas pertama yang bebas dari gejala dadah. 

No comments:

Post a Comment

MAJLIS PERSARAAN CIKGU ROSMAWATI BINTI JUMAAH

[ 4 April 2024 ] Pada hari khamis yang lalu telah berlangsungnya Majlis Persaraan salah seorang pendidik yang terunggul SMK Jitra iaitu Cikg...