Monday 15 June 2015

Majlis Aprisiasi Alumni SMK Jitra - Afiqah

Pada 12 April 2015 yang lalu, SMK Jitra telah mengadakan Majlis Aprisiasi Alumni SMK Jitra di Dewan Ibnu Sina. Majlis ini bermula pada 7.45 pagi dengan ketibaan para pentadbir sekolah serta tetamu-tetamu yang terdiri daripada bekas pelajar SMK Jitra tahun 1976-1980.


          Kehadiran mereka diibaratkan seperti pinang pulang ke tampuk kerana mereka ingin menabur bakti dengan menyampaikan beberapa sumbangan kepada pihak sekolah. Antara sumbangan tersebut termasuklah:


-  Penanda buku kepada semua pelajar SMK Jitra
-  3 pohon pokok kurma untuk ditanam di kawasan sekolah
-  Baucar Cermin mata bernilai RM 150 kepada 30 orang pelajar yang terpilih
-  Kertas A4 sebanyak 500 Rim
-  4 buah laptop kepada pelajar cemerlang SPM dan STPM 2014
-  RM 1000 daripada Wan Clinic untuk Sambutan Jubli Emas SMK Jitra pada Jun ini


           Dalam ucapan Dato Mohamed Mosin bin Abdul Razak iaitu Naib Presiden KIMMA Malaysia, beliau menyeru para pelajar agar tidak lupa akan jasa sekolah kepada diri apabila dewasa kelak. Beliau turut menyarankan mereka agar memberikan sumbangan kepada sekolah suatu hari nanti sebagai tanda penghargaan kepada sekolah yang membantu membentuk diri menjadi seorang yang berilmu. Majlis kemudian diteruskan dengan penyampaian hadiah daripada para tetamu kepada pihak sekolah. 4 orang pelajar yang berjaya mendapat laptop atas kejayaan cemerlang dalam SPM dan STPM ialah:


·  Mohammad Syamsul Aliff bin Abdul Ghani 12A (SPM)
·  Sutarsan A/L Chandran (STPM)
·  Nur Azira binti Ibrahim (STPM)
·  Chiang Yi  (STPM)


            Semoga majlis ini dapat memberikan kesedaran kepada para pelajar agar mengenang jasa sekolah walaupun telah bertahun-tahun lamanya meninggalkan sekolah. Semoga majlis ini juga dapat menyemarakkan semangat para pelajar untuk berusaha bersungguh-sungguh bagi mencapai kecemerlangan dalam  akademik. Terima kasih daripada pihak buletin kepada para tetamu yang sudi menghulurkan sumbangan kepada sekolah.

No comments:

Post a Comment

MAJLIS BACAAN YASSIN MEGA DAN KHATAM AL-QURAN KALI PERTAMA TAHUN 2024

[ 21 Mac 2024 ] SMK Jitra telah mengadakan Majlis Bacaan Yassin Mega dan Khatam Al-Quran kali pertama pada tahun 2024. Majlis ini diadakan d...