Friday 17 November 2017

PROGRAM LAWATAN KE TAMAN NEGERI PERLIS - Nabil

15-16 Nov. 2017- Pelajar- pelajar tingkatan 3 dan tingkatan 4 SMK Jitra telah mengikuti suatu program berteraskan kelestarian alam di Perlis. Program tersebut ialah Program Keutuhan Integriti ke arah Kegemilangan Pasukan Badan Beruniform SMK Jitra 2017 dengan kerjasama Jabatan Integriti dan Tadbir Urus Negeri Kedah. Program ini ditaja sepenuhnya oleh Kerajaan negeri Kedah melalui Jabatan Integriti dan Tadbir Urus Negeri Kedah. Program diserikan dengan kehadiran Penolong Pengarah Encik Mohd Afiq bin Azizi yang juga merupakan bekas pelajar SMK Jitra pada tahun 2000 hingga 2004. Banyak tempat menarik yang dilawati seperti Gua Kelam, Taman Negeri Perlis dan Gua Wang Burma. Malangnya, Gua Kelam ditutup akibat daripada aliran air yang sangat deras akibat hujan lebat yang berlarutan. Kesemua pelajar menetap di asrama yang disediakan Taman Negeri Perlis, Wang Kelian, Perlis Indera Kayangan. Pada malam tersebut, satu ceramah motivasi telah disampaikan oleh Encik Afiq dengan harapan memastikan para pelajar bersedia untuk menghadapi alam pekerjaan pada masa hadapan. Keesokan harinya, para pelajar dan guru pengiring meneroka Gua Wang Burma yang telah wujud beratus juta tahun dahulu. Pengalaman tersebut merupakan satu memori yang akan sentiasa tersemat di dalam hati pelajar. Diharapkan banyak lagi aktiviti sebegini akan diadakan untuk mendedahkan pelajar kepada alam sekitar.

Antara pelajar yang terlibat.

Antara pelajar yang terlibat.

Gua Kelam.

2 comments:

  1. Terima kasih daripada warga SMKJ buat penaja utama KERAJAAN NEGERI KEDAH melalui Jabatan Integriti dan Tadbir Urus Negeri Kedah.

    ReplyDelete

MAJLIS WATIKAH PELANTIKAN BAKERS 2024

[ 21 April 2024 ] Bertempat di Dewan Ibnu Sina, SMK Jitra telah berlangsungnya Majlis Watikah Pelantikan Bakers 2024. Semoga para bakers SMK...