Sunday 4 March 2018

SYARAHAN SEMPENA HARI AIR SEDUNIA PERINGKAT NEGERI KEDAH 2018- NISAH

22/2/18 - Sempena Sambutan Hari Air Sedunia , Syarikat Air Darul Aman (SADA) dengan kerjasama Kementerian Pendidikan Malaysia telah menganjurkan pertandingan syarahan Hari Air Sedunia yang bertemakan Penyelesaian Masalah Air Melalui Alam Sekitar. Seramai 16 orang peserta dari pelbagai daerah telah menyertai pertandingan tersebut. SMK Jitra telah mewakili daerah Kubang Pasu. Pertandingan tersebut telah diadakan di Sekolah Jenis Keat Hwa II. Setelah selesai pertandingan tersebut, hakim telah mengumumkan 5 orang peserta terbaik untuk menghadiri Ekspo Muafakat Kedah 2018 yang bertempat di Stadium Darul Aman pada 27 Februari 2018. Justeru , Amira Safiah wakil daripada SMK Jitra telah terpilih dalam 5 orang perserta terbaik tersebut.

Pada 27 Februari , kelima-lima peserta tersebut bakal mengetahui pemenang tempat pertama hinggalah tempat kelima. Di mana johan keseluruhan bakal membawa pulang wang tunai sebanyak RM500 diikuti dengan naib johan RM300 dan tempat ketiga RM200. Syabas dan tahniah diucapkan kepada Amira Safiah yang telah menyandang gelaran naib johan keseluruhan dalam pertandingan syarahan sempena Hari Air Sedunia 2018.

Diharap pertandingan sebegini dapat diadakan lagi bagi mengcungkil bakat dan pengetahuan am tentang alam sekitar kepada para pelajar.



No comments:

Post a Comment

MAJLIS BACAAN YASSIN MEGA DAN KHATAM AL-QURAN KALI PERTAMA TAHUN 2024

[ 21 Mac 2024 ] SMK Jitra telah mengadakan Majlis Bacaan Yassin Mega dan Khatam Al-Quran kali pertama pada tahun 2024. Majlis ini diadakan d...