Monday 15 June 2015

PELANCARAN PROGRAM IHYA RAMADAN DAN TABUNG JUBLI EMAS

15 Jun 2015- Perhimpunan rasmi sekolah menyaksikan dua aktiviti pelancaran serentak telah dijalankan. Program Ihya Ramadan dan Tabung Jubli Emas telah dirasmikan oleh Puan Hajah Latipah Bt. Kassim.

Beliau turut menyampaikan tazkirah ringkas tentang kelebihan bulan Ramadan dan kaedah terbaik bagi memenuhi bulan berkat tersebut. Bersedekah menjadi antara amalan utama umat Islam semasa di bulan Ramadan. Justeru, turut menjadi agenda utama perhimpunan ialah Tabung Jubli Emas dilancarkan. Hal ini adalah kerana, banyak aktiviti akan dijalankan sempena sambutan tersebut yang bakal menelan belanja hampir RM 25,000.00.

Menurut Puan Hajah Latipah, pelajar yang berjaya membuat kutipan terbanyak akan diberikan hadiah misteri semasa hari sambutan berlangsung. Antara aktiviti yang akan diadakan ialah pameran-pameran daripada agensi-agensi awam dan swasta, demonstrasi masakan dan jahitan manik, pameran kucing, pertandingan teh tarik dan pelbagai permainan padang.


No comments:

Post a Comment

MAJLIS BACAAN YASSIN MEGA DAN KHATAM AL-QURAN KALI PERTAMA TAHUN 2024

[ 21 Mac 2024 ] SMK Jitra telah mengadakan Majlis Bacaan Yassin Mega dan Khatam Al-Quran kali pertama pada tahun 2024. Majlis ini diadakan d...