Friday 20 November 2015

PERSARAAN WARGA SMKJ TERCINTA - SAKINA & ALYA

19 November 2015- SMKJ telah mengadakan majlis perpisahan bagi 3 warga SMK Jitra yang dicintai iaitu :

PN. HAJAH HAMISAH BINTI DAUD
PN HAJAH NORELA BINTI CHE DAN
PN SITI JAMALIAH BINTI YAHAYA










Majlis ini telah diadakan di Dewan Seri Jitra. Puan Siti Jamaliah yang merupakan seorang kerani yang sangat rajin di SMK Jitra telah memberikan ucapan yang amat menyentuh hati . Puan Siti sempat merakamkan pengumuman terakhir kepada para pelajar sebelum mengakhiri kata- katanya pada hari itu . Sesungguhnya, pengumuman terakhir itu akan menjadi perawat rindu kepada semua warga SMK Jitra sekalian .

Majlis disusuli dengan ucapan Puan Hajah Norela yang memberikan kata- kata azimat kepada pelajar- pelajar SMK Jitra agar keluar dari kepompong selesa dan berusaha ke arah kemajuan. " Selalulah menjadi pelajar insan kelas pertama " . Insya Allah, semua pelajar SMK Jitra akan berusaha sehabis mungkin untuk menjadi modal insan kelas pertama .

Tidak ketinggalan juga, Puan Hamisah juga turut memberikan kata- kata perangsang buat warga SMJ agar sentiasa berusaha . " Hargai dan gunakan masa sebaik mungkin dengan perkara yang berfaedah jika mahu memperoleh kejayaan, kecermelangan ini adalah hasil dari sikap pelajar manusia yang ingin sentiasa melakukan yang terbaik, buktikan yang anda layak menjadi pelajar di sini dengan berusaha bersungguh - sungguh supaya kamu tidak kecundang " .

Encik Ahmad Rushdan iaitu Pengetua SMK Jitra turut memberikan ucapan ringkas dan padat kepada 3 orang warga SMK Jitra yang dicintai ini . "Wahai Puan Hajah Hamisah Binti Daud, wahai Puan Norela Binti Che Dan, wahai Puan Siti Jamaliah Binti Yahaya, percayalah bahawa bersara itu benar " . Kata - kata Tuan Pengetua tersebut amat mencuit hati semua warga SMK Jitra .

Majlis ini disusuli dangan pemberian cenderamata dari warga SMK Jitra kepada tiga insan yang disayangi dan dicintai ini. Pengorbanan mereka tidak akan kami lupakan, Penutupan majlis diserikan dengan upacara memotong kek . Semoga cikgu dan Puan Siti dikurniakan kebahagian di dunia dan akhirat serta dipanjangkan usia.

Sesungguhnya kehilangan insan yang tercinta ini sungguh menyentuh hati warga SMK Jitra . Semoga perpisahan ini disusuli dengan kerahmatan yang maha esa.


# kami sayang cikgu

# SMKJ sentiasa merindui

No comments:

Post a Comment

MAJLIS BACAAN YASSIN MEGA DAN KHATAM AL-QURAN KALI PERTAMA TAHUN 2024

[ 21 Mac 2024 ] SMK Jitra telah mengadakan Majlis Bacaan Yassin Mega dan Khatam Al-Quran kali pertama pada tahun 2024. Majlis ini diadakan d...