Thursday 14 April 2016

PERTANDINGAN SENI SILAT GAYONG - 'AQILAH

13 & 14 April 2016 - Pasukan Seni Silat Gayong SMK Jitra telah mengharumkan nama sekolah dalam Kejohanan Seni Silat . Kejohanan Seni Silat Gayong peringkat daerah ini telah berlangsung di SMK Ayer Hitam. SMK Jitra telah memperoleh 2 emas dan 2 perak daripada 7 kategori yang telah dipertandingkan. SMK Jitra memperoleh johan bagi kategori Tempur Puteri dan Seni Jurus Silat Puteri serta memperoleh naib johan bagi kategori Tari Solo Putera dan Silat Asli Putera .

 Sekalung penghargaan diucapkan kepada jurulatih silat gayong dan guru - guru pembimbing yang sentiasa bertungkus lumus bagi menaikkan imej skolah serta anak - anak didik seni silat gayong yang tekun berlatih . Kejayaan yang telah dikecapi amat dikagumi dan dihargai oleh seluruh warga SMK Jitra dan semoga Pasukan Seni Silat Gayong SMK Jitra akan mencipta kejayaan yang lebih besar pada tahun berikutnya . InSyaaAllah .

Pasukan Seni Silat Gayong SMKJ

Johan tempur dan jurus puteri 

Johan jurus puteri 








No comments:

Post a Comment

MAJLIS BACAAN YASSIN MEGA DAN KHATAM AL-QURAN KALI PERTAMA TAHUN 2024

[ 21 Mac 2024 ] SMK Jitra telah mengadakan Majlis Bacaan Yassin Mega dan Khatam Al-Quran kali pertama pada tahun 2024. Majlis ini diadakan d...