Saturday 10 December 2016

GIRL GUIDES CENTENARY CAMP 2016 - ALYA

10 Disember 2016 -  Bagi meraikan ulang tahun yang ke-100 Persatuan Pandu Puteri Malaysia, sebuah kem peringkat antarabangsa telah pun diadakan dengan jayanya .

Kem tersebut bertempat di Kem PLKN Karisma, Kuala Pilah, Negeri Sembilan selama 4 hari 3 malam bermula dari 28/11/2016 sehingga 1/12/2016 .

Seramai 700 peserta dari 8 buah negara telah terlibat bagi menjayakan program tersebut . Negara yang terlibat ialah Malaysia, Bangladesh, Australia, Maldives, Sri Lanka, Pakistan, Myanmar dan Singapura .

SMK Jitra telah menghantar 6 orang peserta dan seorang guru pengiring iaitu Puan Siti Hajar Binti Dahaman ke kem tersebut .
Antara aktiviti yang dijalankan di kem tersebut ialah flying fox, artificial wall climbing, survival skills, craft, dancing, campfire dan sing along .

Program ini terbukti mampu menjadikan para pelajar lebih berdisiplin selain dapat mengeratkan silaturahim . Diharapkan agar program sebegini akan terus diadakan pada masa yang akan datang .

No comments:

Post a Comment

MAJLIS PERSARAAN CIKGU ROSMAWATI BINTI JUMAAH

[ 4 April 2024 ] Pada hari khamis yang lalu telah berlangsungnya Majlis Persaraan salah seorang pendidik yang terunggul SMK Jitra iaitu Cikg...