Friday 19 January 2018

KARNIVAL KEWANGAN KEDAH 2018 - NISAH

19 JAN 2018 - Bank Negara Malaysia telah mengajurkan Karnival Kewangan Kedah 2018 yang bertempat di Hotel Tabung Haji , Kedah pagi tadi yang bermula pada pukul 9 pagi dan tamat pada jam kira-kira 12 tengahari.

SMK Jitra telah menghantar 35 pelajar asrama untuk mengunjungi karnival tersebut. Para pelajar terdiri daripada 14 pelajar tingkatan 4 , 11 pelajar tingkatan 5 dan 10 pelajar tingkatan 6 atas. Bersama-sama mereka diiringi guru pengiring iaitu Puan Zawiyah dan Puan Rozita. Karnival sebegini amat bagus bagi para pelajar kerana memberi tips yang berkesan kepada para pelajar untuk menabung dan cara penggunakan duit secara berjimat-cermat. Selain itu,pihak bank menyediakan makanan dan juga saguhati kepada para pelajar serta guru pengiring. Karnival tersebut mendapat sambutan yang sangat meriah.

Berharap karnival sebegini dapat diadakan lagi pada masa akan datang supaya dapat melahirkan para pelajar yang bijak menabung.


No comments:

Post a Comment

MAJLIS WATIKAH PELANTIKAN BAKERS 2024

[ 21 April 2024 ] Bertempat di Dewan Ibnu Sina, SMK Jitra telah berlangsungnya Majlis Watikah Pelantikan Bakers 2024. Semoga para bakers SMK...