Sunday 27 April 2014

KARNIVAL AMAL PANDU PUTERI - Afiqah


Pada 7 Mac (Jumaat) yang lalu, SMK Jitra telah menyertai Program Pandu Puteri Karnival Amal yang telah diadakan di Sungai Petani, Kedah. Beberapa orang ahli Pandu Puteri telah menyertai pertandingan-pertandingan yang diadakan di sana antaranya Pertandingan Pidato dan Pertandingan Kawad Kaki.


SMK Jitra telah muncul sebagai Naib Johan dalam Pertandingan Pidato yang diwakili oleh Siti Zulaikha. Kemenangan ini tidak disangka-sangka kerana pelajar ini baru pertama kali menyertai Pertandingan Pidato dan hanya berlatih berpidato selama sehari. Tahniah diucapkan kepadanya.


Bagi Pertandingan Kawad Kaki pula, SMK Jitra telah mendapat Tempat Ketiga dalam pertandingan tersebut. Usaha mereka selama ini sememangnya  telah membuahkan hasil. Tahniah diucapkan kepada setiap ahli yang menyertai pertandingan kawad kaki ini dan tidak lupa juga pada yang menyertai karnival ini. Semoga mereka terus berusaha untuk mengharumkan nama sekolah. 

No comments:

Post a Comment

MAJLIS PERSARAAN CIKGU ROSMAWATI BINTI JUMAAH

[ 4 April 2024 ] Pada hari khamis yang lalu telah berlangsungnya Majlis Persaraan salah seorang pendidik yang terunggul SMK Jitra iaitu Cikg...