Monday 8 February 2016

KARNIVAL PENGAJIAN TINGGI - SHAREH

Universiti merupakan tempat yg akan dituju oleh pelajar-pelajar yg telah menamatkan sesi pengajian di sekolah rendah. Masih terdapat banyak pelajar yang kurang memahami tentang pengajian lanjut di universiti.

Pada hari sabtu, 31 Januari 2016, satu karnival yg dinamakan Karnival Pengajian Tinggi telah diadakan bagi membantu para pelajar untuk memahami dengan lebih lanjut tentang pendidikan di universiti. Karnival ini diadakan di Stadium Darulaman. Karnival ini telah disertai oleh pelajar tingkatan 5 dan tingkatan 6. Tiga buah bas telah disediakan oleh guru-guru untuk membawa para pelajar yg terlibat ke karnival tersebut. Antara guru yg terlibat ialah Tuan Haji Ku Insanizdihar Ku Idris dan Puan Norrosni Shaari.

Para pelajar menyertai karnival ini untuk mendapatkan maklumat yamg lebih lanjut tentang universiti dan peluang pendidikan yang tinggi. Semangat para pelajar ini diharapkan dapat menghasilkan pemimpin- pemimpin yang berwibawa pada masa akan datang di samping, menjadi contoh kepada pelajar-pelajar lain.

No comments:

Post a Comment

MAJLIS BACAAN YASSIN MEGA DAN KHATAM AL-QURAN KALI PERTAMA TAHUN 2024

[ 21 Mac 2024 ] SMK Jitra telah mengadakan Majlis Bacaan Yassin Mega dan Khatam Al-Quran kali pertama pada tahun 2024. Majlis ini diadakan d...